Release notes: Verze 0.8.5

Jakub Petr

09. 05. 2022

Release byl publikován 6.5.2022

Součástí release jsou opravy pro zákazníky, ale taktéž nové funkcionality, které byly vyvíjeny dle definované roadmap.

  1. Implementace zobrazení interaktivního SSRS reportu
  2. Implementace definice parametrů SSRS reportů
  3. Úpravy na šablonách
    1. Zobrazit jako
    1. Přenesení spojovacího sloupce z položkové na detailovou šablonu
    1. Doplnění tvůrce verze šablony
  4. Optimalizace generování a posílání notifikací

Úkoly

  • Implementovat definici parametrů do SSRS reportů
  • Automaticky plnit hodnotu, kdo vytvořil verzi šablony
  • Optimalizace vytížení infrastruktury – notifikace
  • Přenesení definice spojovacího sloupce na detailovou šablonu
  • Přidat do datového modelu šablony sloupec Zobrazit jako
  • Přidat do modelu šablony pole "Zobrazit jako"

Chyby

  • Předání filtru s dynamickým datem z přehledu do detailu
  • Nelze zobrazit přílohu v mobilní aplikaci
  • Nelze změnit barvu aplikace
  • Generuje se společná notifikace pro více uživatelů namísto notifikace pro každého z uživatelů
  • a další technické opravy

Popis nových funkcionalit

Implementace interaktivního SSRS reportu

SSRS reporty jsou nyní zobrazovány jako plnohodnotné html, se kterým je možné pracovat jak se standardní webovou stránkou. Díky tomu bylo mimo jiné dosaženo žádoucích funkcionalit jako je rozklikávání jednotlivých částí reportu a zobrazení detailních údajů.

Jak zobrazit interaktivní report ve Flowio?

Implementace definice parametrů SSRS reportu

SSRS reporty mají dost často definované parametry, které si může uživatel upravovat, aby se mohl dívat na různá data v jednom reportu. Zároveň je však možné, aby byly definovány parametry, které budou uživateli skryty, aby si nemohl zobrazit data, která pro něj nejsou určena. Za tímto účelem byla implementována definice parametrů SSRS reportů do Flowio, aby administrátor mohl vše interaktivně definovat přímo v definici šablon.

Byly proto implementovány následující základní možnosti u jednotlivých parametrů reportu:

  1. Nastavit parametr jako zobrazený/skrytý: nastavení je určeno pro ty parametry, které uživatel nemá vidět, nemá o nich být informován a jsou administrátorem předem nastaveny.
  2. Nastavit parametr jako editovatelný/needitovatelný: nastavení je určeno pro ty parametry, které uživatel může vidět, tj. jsou mu zobrazeny při zobrazení reportu, ale nemá mít možnost je jakkoliv upravovat, tj. má být pouze pasivní konzument informace o nastavení parametru.

Dále byly implementovány statické i dynamické způsoby definice parametru, mezi které především patří definice přihlášeného uživatele do parametru reportu a relativních datumů – dynamické způsoby nastavení parametrů. Zároveň je však možné definovat jednotlivé hodnoty, např. pouze jednoho dodavatele, jako statické hodnoty parametrů.

Zobrazit jako v nastavení šablony

Administrátor má při nastavení šablony k dispozici dva atributy, které může definovat. První atribut, Název, slouží k nastavení názvu šablony. Ten je možné si nastavit dle potřeby administrátora za účelem správné, jednoduché a rychlé orientace v nastavení. Dále má možnost nastavit druhý atribut, Zobrazit jako, který slouží k nastavení pojmenování šablony pro uživatele.

Pokud však administrátor nastaví pouze Název, zobrazí se uživateli název šablony, který bude stejný pro administrátora i uživatele. V opačném případě, tj. když nastaví Zobrazit jako, bude se lišit pojmenování pro uživatele a pojmenování pro administrátora.

Pojmenování pro uživatele je aplikováno v následujících případech. Při zobrazení jakékoliv šablony, nebo v jakémkoliv ze zmíněných případů, je aplikován nejprve název nastavený v atributu Zobrazit jako, a pokud není vyplněn, je aplikován teprve název nastavený v atributu Název šablony.

  1. Na všech typech šablon (přehled, detail atd.)
  2. Na všech platformách, na kterých si uživatel šablony zobrazuje, tj. na desktopu, na tabletech i na mobilních zařízeních
  3. Na notifikacích
Nastavení pojmenování šablony pro administrátora a pro uživatele

Optimalizace generování a posílání notifikací

Notifikace jsou jednou z hlavních součástí aplikace, která přináší jedny z hlavních výhod. Proto byla provedena optimalizace, která sleduje dva směry – optimalizace vytížení infrastruktury a navázání generování a posílání notifikací na uživatelské akce.

Optimalizace vytížení infrastruktury byla provedena především s ohledem na snížení základních požadavků na nasazení aplikace a jejího provozu.

Navázání generování a posílání notifikací na uživatelské akce je z pohledu UX aplikace žádoucí, aby bylo možné reagovat přímo na to, co bylo v aplikaci uživatelsky provedeno, a na co je nutné hned odesílat notifikace. Tímto vývojem se přibližujeme situaci, kdy na cokoliv má být uživatel informován, je provedeno v reálném čase bez žádného nutného zpoždění.

Obojím tak sledujeme důraz na uživatelský zážitek z používání aplikace. Cílem je, aby měl uživatel příjemný pocit z používání aplikace, aby měl z používání radost a pocit dobře a efektivně využitého svého času.