Když můžete systém použít jako benefit pro zaměstnance

Martin Korejs

23. 02. 2022

Žijeme v době, kdy na jakoukoliv agendu máme, nebo můžeme mít systém či aplikaci. Informační systémy či zmíněné aplikace, jsou či mohou být na pozadí mnoha činností, které většina lidí či firem denně využívá. A to aniž by tušila, že za tím jedním kliknutím na mobilu, nebo v PC je ve většině případů poměrně rozsáhlá logická struktura provázaných a souvisejících činnosti a úloh, které zajistí, že ten náš „klik“ posune požadavek či potřebu něco řešit či vyřešit -někam dál, k cíli. Denně tak přicházíme do styku až s desítkami různých systémů, které využíváme pro osobní či pracovní potřebu.

Nicméně je prokazatelné, že z pohledu naší pracovní aktivity využívání systémů poměrně zásadním způsobem klesá. Proč? Odpověď je velmi jednoduchá, školil vás někdo na používání sociálních sítí, na nákup v e-shopu, nebo na nákup jízdenky? NE!

A teď se zamyslete, kolik hodin, dnů jste strávili školením a přeškolováním různých systémů v práci? Kolikrát bylo nutné znovu a znovu vysvětlovat, jak máte správně vyplňovat těch několik údajů do toho správného formuláře, aby následně došlo k tomu, že někdo, pro koho ty vámi vyplněné informace byly, vám zavolal a zeptal se co potřebujete?

Klasik by řekl, není voják jako voják, tedy není systém jako systém.

Naštěstí i ve svém pracovním prostředí si můžete dopřát systémů kde:

  • nepřemýšlíte co, jak, kam a proč.
  • nebojíte se, že něco spletete, vyplníte špatně a celé „to rozbijete“.
  • najdete tu svoji správnou informaci tam, kde ji očekáváte.
  • vidíte pouze to, co se týká vás.
  • z chování systému získáte pocit, že systém ví, co potřebujete, co vás trápí.

Dnes první a zásadní podmínkou je fakt, že systémy používáte jak v PC tak v mobilu/tabletu. Aby měl takový pracovní konkrétní nástroj smysl, musí být k dispozici všem, kteří mohou/musí do vybraného procesu vstoupit. A opět není o čem přemýšlet, častokrát předci slyšíme od lidí ve vedoucích pozicích a majitelů: „jsme na jedné lodi, táhneme za jeden provaz“, ale opravdu jsme a je tomu opravdu tak?

Nemusíme například:

  • pro personální informaci na personální
  • s dotazem na úkoly za nadřízeným
  • s žádostí o služební cestu do jednoho systému
  • pro informaci o nových směrnicích nebo aktualitách z firmy do druhého systému
  • poslat někomu mail s prosbou o školení
  • a při žádosti o pracovní pomůcku poslat mail zase jinam?

Nemusíte! Ale nač ten povyk, vždyť jsme ve 21. století! Dnes jsou na trhu systémy, do kterých přistupují (a rádi) všichni zaměstnanci, aby získali informace, které potřebují, posunuli nějaký proces, dočetli se podstatné, nebo i zajímavé zprávy z firmy. Máme pro vás tip, co by jste mohli nabídnout svým zaměstnancům, aby byli třeba i více spokojeni ve své práci. Ano, je to inovativní podniková aplikace, informační systém FLOWIO!